Octavia 4 RS po reklamaci – jak to proběhlo a dopadlo?
Po sérii závad na své Octavii, o kterých jsem psal i v tomto článku jsem dal auto na reklamaci. Včera mi volali ze servisu, že je reklamace vyřešená a auto si můžu vyzvednout. Na základě stížností, kterých je plný Facebook se pokusím popsat, jak reklamace proběhla.
Dotaz ohledně závady
Musím připomenout, že kvůli závadě špatného ukazatele teploty jsem volal do servisu už první týden, co jsem auto měl. Protože se s tím problémem servis ještě nesetkal, nechtěl být ten, komu zabaví auto „na měsíc“. Nikdy totiž nevíte jak složitá závada to může být. Když se však začaly objevovat další problémy, jiné řešení nebylo.
Se servisem jsem byl domluvený, že si zavoláme ve středu a řekneme si nějaký termín. Nakonec jsem auto ve středu rovnou zavezl, protože jsem jel mimo Prahu a auto jsem ten den nepotřeboval. Octavii jsem zavezl hned ráno, servisnímu technikovi popsal všechny závady, podepsal papír, předal klíče a odjel. Podotýkám, že i reklamace auta je běžná reklamace a prodejce na ni má ze zákona 30 dní.
Na náhradní auto ze zákona nárok není!
Celkem mě „nakrklo“, že si člověk pořídí nové auto v hodnotě přesahující jeden milion korun a náhradní auto prostě nedostane. Na druhou stranu, zcela objektivně, pokud si člověk koupí lednici, televizi, telefon nebo třeba klimatizaci, tak po dobu reklamace taky nedostanete náhradu. Je to tak věc samotného prodejce, jestli vám takovou službu bezplatně poskytne.
Na jejich obranu, u nové Octavie je celkem dost závad (stačí číst zkušenosti jejich majitelů) a představa, že jim přijede na reklamaci v jeden čas 20 Octavií a oni musí mít 20 náhradních aut, je celkem úsměvná. Tohle zase dokáži pochopit. Prodejce za to úplně nemůže. Je možná otázkou, proč Škoda Auto nenabízí nějakou kompenzaci nebo kupříklad proplacení náhradních aut kvůli tomu, že dávají do prodeje vozidla, která jsou problémová.
Ze zajímavosti, pokud si někdy budete kupovat auto, informujte se, jestli v případě reklamace dostanete náhradní. Já jsem o tomto mluvil se svým strýcem, který má už asi 4. Volvo v pořadí a kdykoli s autem něco bylo, tak dostal náhradní auto stejné třídy a nebo ještě lepší.
Aktualizace softwaru nepomohlo
Hned při předání vozu se servisní technik díval na základě VIN na dostupné aktualizace pro mou Octavii s tím, že by to mohlo pomoci. Jednalo se konkrétně o aktualizaci klimatizace a bezklíčového odemykání/zamykání KESSY.
Auto jsem předával ve středu ráno a ve čtvrtek odpoledne jsem si říkal, že si zavolám do servisu, jestli nemají nějakou informaci. Servisní technik mě informoval, že aktualizace nepomohla a tak se to dál řeší a do pátku to určitě nestihnou. O víkendu jsem měl nějaké plány, takže jsem si na tu dobu auto půjčil.
Škoda Superb iV – hybrid
Protože bydlím v Praze v oblasti, kde máme modré zóny, řekl jsem si, že se mi nechce chodit 2x na úřad kvůli změně SPZ a tak jsem si půjčil novou Škodu Superb iV s hybridním motorem. S takovém autem totiž můžete parkovat i na modrých zónách bez toho, abyste kamkoli museli chodit.
Musím se přiznat, že to byla celkem zajímavá zkušenost o které určitě napíši, protože mi hodně lidí na Instagramu psalo jak to jede, jakou to má spotřebu, které auto je lepší, apod. dotazy. Ale zpátky k reklamaci.
Reklamace vyřízená za 3 pracovní dny
V pondělí odpoledne mi volali ze servisu, že je reklamace vyřízená, auto opravené a připravené k vyzvednutí. Upřímně jsem nečekal, že to bude tak rychle, každopádně jsem obratem volal do autopůjčovny, že budu auto vracet a nakonec se s nimi i domluvil, že mě do servisu zavezou.
Když to spočítám, tak ve středu jsem měl nejprve zavolat ohledně sjednání termínu předání, ale auto jsem jim rovnou zavezl. Podle informace MyŠkoda se k autu dostali nejspíše až ve čtvrtek, kdy provedli aktualizaci softwaru a po zjištění, že to nevyřešilo můj problém věc řešili dál. V pátek zřejmě objednali náhradní díl a v pondělí po výměně bylo hotovo. Celkem to tedy zabralo 3 pracovní dny, což je za mě v pohodě. Nejlepší by bylo, kdyby žádná závada nebyla, ale pokud už se reklamace řeší, 3 dny jsou krátká doba.
Vadný senzor teploty
Při předání jsem se samozřejmě informoval ohledně důvodu mého problému a jak už jsem psal v předchozím článku, problém byl opravdu ve snímači venkovní teploty. Sice mi dost lidí psalo, že auto ukazuje místo °C hodnotu °F, což by v některé momenty odpovídalo, reálně to tím však nebylo. Kvůli vadnému senzoru auto „reagovalo“ jinak, než by mělo a i na základě toho pak došlo k závadě na systému kontroly výfukových plynů. Všechny závady, které jsem reklamoval tak byly vyřešené.
Doufám, že už mě žádná reklamace nečeká, protože to není nic, čemu bych chtěl věnovat energii a čas a Octavie bude dělat jen a jen radost. Pokud by vás cokoli zajímalo, můžete mi napsat do komentářů pod tímto článkem..
Ať už máte jakékoli auto, přeji vám, abyste s ním měli co nejméně starostí a když už se nějaké komplikace objeví, aby byly vyřešené co nejdříve.
Hello! I’m reading your blog with the help of Google Translator 😉 Here, in Poland Octavia is very popular and all the recent technical issues with her as well… Do you have any of those most popular problems? Infotainemnt crashes / freezes, front assist not working, kessy not working, etc? Because if not, then you’re lucky! Also – maybe you know anything more about Škoda working on fixing those issues? Maybe there were some articles, or Škoda officials commenting the case? Thanks!
Hi Michael,
I don’t have problems with infotainment freezing and the front assistant also works as it should. I think the updates have resolved these issues. I’ve had a car since January and there was newer Software. My problems were caused by a faulty temperature sensor. I send greetings to Poland!
Pavel
Čau Pavle,
mám od vánoc 4 RS a mám pár dotazů…
Zimní 19″ – hučí ti auto na zadních sedadlech tak od 120 km/h ???
Sound generátor, který byl ve 3 RS (mód sport) asi taky nemáš???
Co webové rádio?? Funguje i když není auto na wifi???
A co telefón, připojí se pokaždé k hands free???
Ahoj Jirko,
v zadu jsem zatím neseděl, ale zatím mi nikdo neříkal, že by tam nějak víc hučelo, zkusím vykoumat. Sound generátor mám. Jezdím na „individual“, protože z dlouhodobého hlediska to poslouchat fakt nejde. Na jízdu po městě je to „sranda“. Webové rádio nefunguje bez Wi-Fi. Ale já poslouchám přes Spotify, takže to neřeším. Ale zkoušel jsem to. Telefon se mi připojí pokaždé co sednu do auta. Mám iPhone.
Snad jsem pomohl 🙂
Ahoj, Chtěl bych se tě zeptat, jestli už máš všechny problémy vyřešeny a netrápí tě nějaké s infotaimentem? Chtěl jsem už objednávat scouta, ale po té co jsem se dočetl jaké problémy Octavii trápí, začínám pochybovat…
Ahoj Luboši,
od reklamace je vše v pořádku, respektive není nic o čem bych věděl a trápilo mě. Takže snad už to bude jen a jen lepší.
Měj se,
Pavel